- 5. 12. 2025
- Svátek má: Jitka
Aktuálně
-
28. listopaduHlavně klid...
28. listopadu spustíme nový spot, kterým chceme divákům dopřát trochu klidu v hektické době před Vánoci. „Ze všeho, co se na nás před svátky valí, má člověk pocit, že neustále něco musí. Chceme lidem dopřát chvilku klidu. Nic nám neuteče, když si dáme pauzu. Spíše naopak k nám spousta věcí přijde,“ říká spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard.
Další 90vteřinový mikrofilm z dílny Jiřího Mádla
Nový klip, jehož sdělením je „Hlavně klid“, opět vznikl v režii Jiřího Mádla, který pro nás již dříve natočil oceňované spoty „Svět se zbláznil, držme se“ a „Radosti byly a budou“. Stejně jako tehdy, i tentokrát režisér a scenárista Jiří Mádl nedostal zadání prodat pivo, ale vytvořit atmosféru – v tomto případě atmosféru klidu a ticha uprostřed ruchu. Ostatně, ani tentokrát se pivo ve spotu neobjeví.„Lidi jsou unavení z toho, jak všechno musí být perfektní a hned. Tak jsme si řekli, že natočíme něco úplně opačného. Něco, co nás zpomalí a uklidní,“ říká ředitel marketingu Tomáš Lipták. Spot sleduje drobné okamžiky rodinného soužití, spolupráce, radosti i tolerance. „Hlavně klid“ vystihuje, o co v klipu jde a co chce pivovar divákům vzkázat.
Osvědčená sestava: Bernard – Mádl – Dawson
Produkci i tentokrát zajistila společnost Dawson production vedená Monikou Kristl. Stejný tým stojí za předchozími spoty, které měly velký ohlas, ať už například v době lockdownu, nebo v nedávné minulosti s reklamou na nealkoholické pivo Bernard s přírodní grepovou šťávou.Kde spot uvidíte
Poprvé bude spot odvysílaný v České televizi 28. listopadu večer, následovat budou další televize a sociální sítě. Kromě 90vteřinového klipu je připravena také 10vteřinová varianta. Spot můžete zhlédnout od 28. 11. od 20:00 např. na YouTube.Nový spot Rodinného pivovaru Bernard „Hlavně klid“
scénář, režie: Jiří Mádl
kamera: Martin Žiaran
zvuk: Viktor Ekrt
střih: Filip Malásek
produkce: Dawson production, Monika Kristl -
9. dubnaŠťastných 13. Zazářili jsme v Londýně
Slavíme obrovský úspěch na prestižní mezinárodní soutěži European Beer Challenge 2025. Získali jsme tu 13 medailí pro všech 13 piv, která jsme do soutěže přihlásili, z toho tři „dvojité zlaté“ a pět zlatých medailí. Mezinárodní porota v Londýně porovnávala stovky vzorků piv z celého světa.
„Ocenění potvrzuje kvalitu našich piv a naši vášeň pro poctivé pivovarnické řemeslo. Posouzení nezávislé mezinárodní poroty má velkou hodnotu. Dík patří celému našemu týmu, který každý den pracuje na tom, aby naše piva patřila k nejlepším,“ považuje si výsledku náš vrchní sládek Josef Vávra.
Dvojité zlato, udělované pivům s nejvyšším bodovým hodnocením, získala piva Bohemian ALE, Bezlepkový ležák a nealkoholické pivo Švestka. Zlatou medaili si „odnáší“ Jedenáctka, Dvanáctka, Sváteční ležák, Extra hořký ležák a polotmavý Jantarový ležák. Stříbrné medaile získaly Desítka a nealkoholický Grep, bronzové medaile náleží Černému ležáku, nealkoholickému pivu Free a svrchně kvašenému pivu IPA. S takovým skóre patří Rodinný pivovar Bernard k vůbec nejúspěšnějším účastníkům této prestižní soutěže.
O European Beer Challenge
Mezinárodní soutěž European Beer Challenge dává pivovarníkům příležitost soutěžit s nejuznávanějšími světovými značkami. Všechny ze stovek přihlášených piv jsou anonymně degustovány předními evropskými obchodníky, aby identifikovali ta nejlepší piva na trhu. Soutěže se mohou účastnit pivovary všech velikostí z jakékoliv země na světě. -
2. dubnaMirka Časarová u nás bude mít druhou talkshow!
29. 4. 2025 talkshow Na tři s Mirkou
Známá a oblíbená pěvkyně, moderátorka a textařka Mirka Časarová si pozve další trio hostů, se kterými si bude nejen povídat, ale samozřejmě můžete počítat i písničkami. Ostatně – podívejte se, kdo je mezi hosty druhého setkání:
Vlasta Horváth – zpěvák, vítěz 2. ročníku soutěže Česko hledá Superstar
Jiří Blažek – oční lékař, největší specialista na šedý zákal, zakladatel Nadace Empower Bolga
Bohdan Petrović – operní pěvec, učitel, „humpolák“
Přijďte na pivo, pobavit se a dozvědět se zajímavosti ze života hostů. Těšíme se na vás v Sládkově sále Návštěvnického centra Bernard.
Vstupenky pořídíte online nebo na recepci centra každý den od 9 do 20 hodin. -
1. dubnaVysadili jsme grepovníkový sad
Po úspěšném experimentu s pěstováním chmele v klimatických podmínkách Vysočiny jsme se rozhodli udělat další krok směrem k surovinové soběstačnosti. Na jižním svahu za Humpolcem jsme založili sad grepovníků. Cílem je zajištění vlastní produkce šťávy pro oblíbené nealkoholické pivo s příchutí grepů.
„Pokud může na Vysočině růst chmel, nevidím důvod, proč by zde nemohly prospívat i citrusy,“ uvádí vrchní sládek a generální ředitel pivovaru Josef Vávra. „Samozřejmě si uvědomujeme, že místní klimatické podmínky nejsou standardní, ale časy a počasí se mění. Věříme, že dokážeme dosáhnout zajímavých výsledků.“
Nová odrůda grepu do větších nadmořských výšek
V pokusném sadu, který se rozkládá na rozloze přibližně půl hektaru na svahu, kde se ještě nedávno jezdilo na saních, byly vysazeny tři druhy grapefruitů: červený Ruby Star, žlutý Oroblanco a zcela nová odrůda vyvinutá speciálně pro chladnější podmínky – Highland Bitter. Poslední zmíněná odrůda se vyznačuje extrémně hořkou chutí, což ji činí ideální pro použití v pivovarnictví.
„Grepy mají přirozenou hořkost, která se skvěle doplňuje s charakterem našich piv. Navíc, pokud nám pokus vyjde, můžeme v budoucnu zkusit i další citrusy. Například pomeranče zde pravděpodobně nikdy plně nedozrají, ale jejich potenciální kyselost by mohla najít uplatnění v nových pivních speciálech, na kterých už teď usilovně pracujeme. Zamícháme to. A hotovo,“ dodává s nadšením vrchní sládek Vávra.
Grep jde nahoru
Nealkoholické pivo Bernard Bitter Grep Free se těší velké oblibě a jeho prodeje rostou. „Očekáváme, že do budoucna dojde k dalšímu nárůstu poptávky. Proto si děláme zadní vrátka pro případ, že by na trhu nebyl dostatek přírodní grepové šťávy. Chemické náhražky ze zásady odmítáme – kvalita surovin je pro nás klíčová a do našeho nealkoholického piva používáme výhradně koncentrát ze skutečných grepů,“ dodává k pohnutkám pro založení grepového sadu obchodní ředitel Zdeněk Šípek.
Vlastní cestou vlastních surovin
Opět jsme tak potvrdili naši filozofii nezávislosti a nekompromisní kvality surovin, které jsou bezpodmínečnou podmínkou pro vznik špičkového piva. Po vlastní varní vodě, sladovně, výrobě kvasnic a chmelnici je nyní na řadě i vlastní produkce citrusů. První úroda grepů se očekává v průběhu příštích tří až pěti let. Další plodinou v pivovarském sadu by do budoucna měly být fíkovníky a frňákovníky. -
31. březnaProč nevaříme zelené pivo
Každý rok před Velikonoci se objeví otázka: "Kdy uvaří zelené pivo i Bernard?" Odpovídáme: „Nikdy.“
Každý má možnost volby, jak přistupovat k vaření piva. My jsme si svoji vlastní cestu vybrali už při založení pivovaru – vařit poctivé pivo tradičním způsobem, bez umělých přísad. Proto zelené pivo nevaříme.
Co stojí za svěží zelenou barvou piva
Existují dvě možnosti, jak vyrobit zelené pivo: přidat přírodní barviva z bylin, například z kopřiv, nebo syntetická potravinářská barviva. Přírodní způsob sice může dodat pivu lehký zelenkavý nádech, ale nikdy zářivou barvu, kterou lidé očekávají. A navíc se často pojí s jemnou pachutí.Proto řada výrobců sahá po potravinářských barvivech. Obvykle se nepoužívá zelená barva, ale modrá (například brilantní modř E133), vyrobená synteticky z uhelného dehtu. V kombinaci se zlatavým pivem dostanete jasně zelenou. A to je rozcestí, na kterém se vydáváme vlastní cestou.
Pivo je čistá radost
Nechceme do piva přidávat nic, co do něj nepatří. Pro nás je pivo čistá radost, která nepotřebuje umělou barvu. Proto se každý rok na Velikonoce snažíme nabídnout speciál, který odpovídá jaru a sváteční atmosféře, ale zůstaneme u toho, co umíme nejlépe – u poctivého piva.Bernardův Jarní speciál
Po pšeničném bílém pivu před dvěma lety letos nabízíme Jarní speciál. Je to svěží, lehké a hořké pivo s ovocnou vůní, které skvěle zapadne do jarní pohody. A barva? Zlatavá!„Jarní speciál jsme uvařili ze čtyř druhů sladu, českého, bavorského, karamelového a pšeničného. A použili jsme několik druhů tuzemských i zahraničních chmelů. Uvařili jsme dobré, lehké a osvěžující pivo,“ představuje speciál pro jarní a velikonoční trh Josef Vávra, vrchní sládek a generální ředitel pivovaru.
Svěží nefiltrovaná novinka zlatavě jantarové barvy se dobře pije. „Jde o pivo, které může být nápojem na celý večer, obsahuje 4,1 procenta alkoholu. Hořkost 54 IBU je o trochu vyšší než u běžného ležáku, je svěží a skvěle ladí se sladovou chutí a příjemnou chmelovou vůní,“ říká dál k charakteru jarního speciálu Josef Vávra.
-
20. březnaCo říká pěna 5. díl
Když je vše v pořádku, vypadá pivní sklenice po dopití piva takto.
Když budete mít žízeň a vypijete pivo rychleji, můžete nechat na dně sklenice i trochu pěny jako pozdrav pro výčepního, že dělá svoji práci skvěle. Na pivo choďte tam, kde se o něj umí postarat. Dej Bůh štěstí!
Jednotlivé díly o čepovaném pivu:
Co říká pěna 1. díl
Co říká pěna 2. díl
Co říká pěna 3. díl
Co říká pěna 4. díl -
16. března
Ve Znojmě je nový Bernard Bar
Do naší franšízové sítě Bernard Bar přibyla další provozovna, tentokrát ve Znojmě. Podnik sídlí v měšťanském domě ze 14. století na Slepičím trhu a podle toho dostal i jméno – Bernard Bar Slepičák. Návštěvníci si tu mohou vychutnat deset druhů piva.
V čele rodinného podniku stojí Radim Dočekal, který se značkou Bernard spolupracuje už několik let. Nyní se rozhodl otevřít moderní pivnici s důrazem na kvalitu. „Ta je pro mě zásadní a hodnoty pivovaru Bernard jsou mi blízké. Značka má svou váhu,“ říká vedoucí provozovny, která má na čepu šest druhů piv Bernard, nabídku doplňují čtyři druhy lahvového piva.
I ve městě proslaveném především vínem má pivo svoje pevné místo. „Víno je v našem městě samozřejmě skvělé, ale nedá se pít donekonečna, každý si rád dá i dobré pivo. V naší předchozí provozovně bylo nejvíce poptávanou položkou. Tak jsme se do toho pustili naplno a přebudovali jsme to zde na plnohodnotný bar, kde je perfektně načepované čerstvé pivo na prvním místě,“ s úsměvem dodává provozní s dlouholetou praxí v gastronomii.
Na pivo s přáteli i na firemní akci
Bernard Bar Slepičák pojme přibližně 120 hostů, v patře se pak nachází společenský sál s kapacitou pro dalších 100 osob, který je ideální pro firemní akce, svatby a větší oslavy. Uspořádat se tu dá koncert či jiné představení, sál je vybaven pódiem s vlastním ozvučením a osvětlením. O hosty celého podniku pečuje dvanáctičlenný tým.O Bernard Baru a Bernard Pubu
Bernard Bary a Bernard Puby jsou součástí franšízové sítě Rodinného pivovaru Bernard. Bernard Bary se zaměřují především na nápoje, Bernard Puby nabízejí i plnohodnotnou kuchyni. Oba koncepty spojuje jednotný vzhled a důraz na kvalitu podávaného piva. Model je postaven na principu tzv. měkké franšízy, která provozovatelům poskytuje volnost například v tvorbě menu či výběru dodavatelů surovin, nealkoholických nápojů apod. Tento přístup umožňuje každému provozovateli vložit do podniku svoje know-how a přizpůsobovat se místním podmínkám.Kontakt na Bernard Bar Znojmo:
Web: www.bernardbar.cz
Tel.: +420 773 178 698
Email: slepicak@bernardbar.cz
Adresa: Slepičí trh 7, Znojmo