
Sklenička tančí už 30 let
Televizních reklam, které přežijí více než jednu kampaň, není mnoho. Natož aby se promítaly několik desetiletí. Naše „tančící sklenička“ k těm nadčasovým patří, letos je to rovných 30 let od jejího prvního nasazení. Spot se sloganem Bernard – nebezpečná známost je dál na scéně, na podzim se opět objeví ve vysílání.
Vzniku originální reklamy nepředcházel konkrétní požadavek. Jisté bylo pouze to, že jsme neměli na výrobu a vysílání mnoho peněz, proto jsme chtěli krátké video, které by se používalo především jako sponzorský vzkaz. „Mívali jsme se dvěma kreativci Lucií Věrčákovou a Miroslavem Bednářem setkání, říkejme jim třeba seance,“ usmívá se při vzpomínce na vznik kultovního spotu spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard. „Bavili jsme se, něco jsme vypili, byla dobrá nálada. S nápadem tančící skleničky přišli oni dva. Líbilo se nám to, bylo to pozitivní, nikomu to nic nenutilo, ale vyvolávalo to úsměv a pozitivní emoce.“
Na výrobě spotu se pak pracovalo dlouhé týdny, roztančit sklenici s pivem bylo složité, filmaři tehdy neměli technologické možnosti, které mají dnes. „Výsledek skvěle podpořila hudba, kterou k reklamě složil Hynek Schneider. Líbila se nám natolik, že jsme ji používali i v rozhlasových spotech, a dokonce v telefonní ústředně pivovaru,“ připomněl Stanislav Bernard.
Kdo to mluví
Dobrou volbou byl i výběr jedinečného hlasu Jany Jelínkové, zpěvačky kapely Sto zvířat, která nezaměnitelným způsobem namluvila slogan. „Dodnes se nás lidé ptají, komu ten hlas patří. Dokonce se doma nebo u piva mezi sebou sází, o koho jde, a žádají nás o rozhřešení.“
V roce 2020 jsme spot nechali upravit, aby kvalitativně vyhověl novým vysílacím standardům, ale na obsahu se nic nezměnilo. „Tančící sklenička se většinou líbí, občas někoho naopak dráždí, ale jen málokoho nezaujme. To platí i po 30 letech,“ uzavírá Stanislav Bernard. Tančící sklenička Bernard se na obrazovky vrátí v polovině října 2024.
Další zprávy
-
26. července 2024
Výčepním za pět minut…
…se nestane nikdo. Ale pět minut vašeho času postačí k tomu, abyste se dověděli ty nejzákladnější informace o správném čepování piva, neudělali ostudu...…se nestane nikdo. Ale pět minut vašeho času postačí k tomu, abyste se dověděli ty nejzákladnější informace o správném čepování piva, neudělali ostudu sobě nebo tomu, kdo vám třeba dal brigádu na léto.
Koukněte na naše krátké video. Může se stát, že se právě v tomto řemesle jednou stanete odborníky a vaše práce přinese hodně radosti a spokojenosti mnoha lidem i vám osobně.
Dej Bůh štěstí! -
25. července 2024
Nové číslo magazínu Vlastní cestou
Pro velký rozhovor jsme oslovili Jiřího Pelcla, respektovaného pedagoga a držitele ocenění Czech Grand Design, který mimo jiné mluví o tom, jak důleži...Pro velký rozhovor jsme oslovili Jiřího Pelcla, respektovaného pedagoga a držitele ocenění Czech Grand Design, který mimo jiné mluví o tom, jak důležitá je myšlenka a duch věci v designu.
Naše fotografka Markéta Navrátilová má mimořádný cit předat atmosféru mimořádných míst a událostí. Tentokrát svým objektivem převypráví zážitky z unikátního divadelního projektu Ptačí sněm.
Přinášíme výhled na budoucí pohádkové visuté zahrady, které chceme vybudovat nad naším pivovarem. Studii zahrad, které si v magazínu můžete prohlédnout, pro nás vypracoval architekt světového renomé Josef Pleskot.
Skutečným ztělesněním lásky k hudbě, zejména té jazzové, je zpěvačka Jana Koubková. V rozhovoru s ní se dočtete, jak ona vidí a slyší svět.
K tomu přidáváme několik pozvánek na krásná místa a nechybí originální komiks Dawson City.
Magazín Vlastní cestou můžete každý čtvrtrok dostávat zdarma domů, nebo si ho pročíst v elektronické podobě na www.bernard.cz/cs/nas-svet/magazin-vlastni-cestou -
22. července 2024
Navštivte nás
Lahve cinkají, vůně chmelu se nese vzduchem a pivo v tichosti nabírá na síle… Pojďte společně s námi objevit skutečnou duši pivovaru, surovin a techno...Lahve cinkají, vůně chmelu se nese vzduchem a pivo v tichosti nabírá na síle…
Pojďte společně s námi objevit skutečnou duši pivovaru, surovin a technologií. Krok za krokem od pouhé myšlenky na pivo až po dokonale načepovaný půllitr se sametovou pěnou. Prohlídky, které vás zavedou do reálného pivovarského provozu, se konají v pravidelných časech od pondělí do neděle nebo v individuálně domluvených termínech.
Více informací o možnostech prohlídky naleznete na www.navstivtebernard.cz nebo na telefonním čísle +420 565 300 200. -
8. července 2024
Jen pivo a grep
Velkou vědu nedělá náš vrchní sládek Josef Vávra z toho, jak se mu podařilo udělat nové grepové nealko. Prostě vzal dobré pivo, přírodní grepovou šťáv...Velkou vědu nedělá náš vrchní sládek Josef Vávra z toho, jak se mu podařilo udělat nové grepové nealko. Prostě vzal dobré pivo, přírodní grepovou šťávu, zamíchal to, no a hotovo.
Naše nová reklama je na světě, stejně jako Bernard Bitter Grep Free. Koukněte a ochutnejte.
Na zdraví! -
16. července 2024
Extra hořký ležák zachutnal
Původně jsme ho uvařili jako speciál v limitovaném množství. Zachutnal ale natolik, že jsme ho zařadili do naší stálé nabídky. Na Extra hořký speciál ...Původně jsme ho uvařili jako speciál v limitovaném množství. Zachutnal ale natolik, že jsme ho zařadili do naší stálé nabídky. Na Extra hořký speciál Bernard se můžete začít ptát v restauracích a hospodách nabízejících pivo Bernard, k dostání je také v marketech v lahvích s patentním uzávěrem.
Běžný ležák má kolem 35 jednotek hořkosti, náš extra hořký jich má 60. Vysoká hořkost je ale zároveň vyvážená, harmonická a lahodně doznívající. Je to prostě velmi pitelné pivo.
Ve vůni i chuti jsou cítit citrusy, protože jsme pro toto typické spodně kvašené pivo použili chmele jako jsou Agnus, Amarillo a Citra, které se obvykle používají pro svrchně kvašená piva typu IPA. Množství alkoholu je jako u českého ležáku, v tomto případě pět procent. -
10. července 2024
Největší na světě
Málo se o ní ví, ale je největší svého druhu na světě. V Rajhradě u Brna stojí už 152 let sladovna, ve které vzniká základní surovina pro výrobu našeh...Málo se o ní ví, ale je největší svého druhu na světě. V Rajhradě u Brna stojí už 152 let sladovna, ve které vzniká základní surovina pro výrobu našeho piva. Dosud se tu pracuje tradičním způsobem, který je z významné části manuální. „Je to nákladný a pracný způsob, ale takto vyrobený slad je nejvhodnější pro vaření dobrého českého ležáku,“ vysvětluje generální ředitel Sladovny Bernard Josef Vávra. Tradice ovšem nebrání zde využívat nejmodernější technologie pro kontrolu surovin a úspory energií.
O založení sladovny se v roce 1872 zasadila skupina místních rolníků s podporou rajhradských benediktinů. Cílem bylo zajistit si odbyt obilí za výhodné ceny. Sladovna se brzy musela vypořádat s hospodářskou krizí, v roce 1919 pak skoro celá shořela, opravený areál znovu vážně poškodila druhá světová válka, namále měl podnik ještě jednou na sklonku devadesátých let minulého století. Sladovnu určenou k uzavření ale koupil Rodinný pivovar Bernard. „Chtěli jsme mít všechny suroviny pod kontrolou,“ vysvětluje Josef Vávra, proč se se spolumajitelem Rodinného pivovaru Bernard Stanislavem Bernardem v roce 2000 rozhodli sladovnu koupit.
Dnes sladovna ročně zpracuje asi osm tisíc tun kvalitního ječmene z jižní Moravy a z Vysočiny, vyprodukuje šest a půl tisíce tun sladu určeného pro výrobu českého ležáku. „Hlavním odběratelem je Rodinný pivovar Bernard, další slad odebírají desítky menších pivovarů a minipivovarů, část produkce jde na export,“ uvádí Josef Vávra.
Tradice a moderní technologie
Stejně jako před 150 lety tu i dnes ručně rozprostírají máčený ječmen na humnech – podlahách, kde za nízké stabilní teploty zrní klíčí a čeká na další zpracování. Tradiční postupy ale nebrání použití moderních technologií. Zapojení rekuperační jednotky snížilo spotřebu plynu potřebného pro sušení sladu až o polovinu, fotovoltaické panely šetří přírodu i náklady sladovny v energetických špičkách.
Sladovna Bernard je jediná sladovna v České republice, která má supermoderní optický třídič. Kamery třídiče sledují proud ječmene vstupujícího do sladovny. Pokud zaznamenají nestandardní tvar, rozměr nebo biologické napadení, zařízení vadné zrnko nebo nečistotu z obilí proudem vzduchu vyfoukne. „Cílem je minimalizovat přítomnost mykotoxinů a dalších nežádoucích látek ve sladu. Kvalitní suroviny jsou samozřejmě základem pro co nejkvalitnější pivo,“ vysvětluje Josef Vávra, který je také vrchním sládkem největšího odběratele sladu, Rodinného pivovaru Bernard.